~Khairul Izwan~



yang sebelah Iman ni pulak adik aku yang ke tiga....

Khairul Izwan....

kami panggil dia Izwan je....Berumur 13 tahun....masih bersekolah di Sekolah Kebangsaan Desa Petaling....

Izwan ni pun suka melawa jugak... suka sangat bergaya....heheh=D kadang-kadang lawak tengok adik-adik aku ni...

mesti semua orang pelik,kenapa adik aku ni umur 13 tahun tapi still di sekolah rendah...sebenarnya adik aku ni special sikit.... dia ada masalah disleksia....sekali tengok,Izwan macam budak-budak lain....tapi sebenarnya,Izwan duduk dalam kelas pendidikan Khas...

mungkin ramai yang tak faham masalah ni...dan mungkin ramai juga ibu bapa yang tak dapat terima hakikat anak mereka ada masalah...tapi tidak mak dan abah aku...

banyak tenaga,masa dan juga wang dihabiskan bagi mengenalpasti masalah Izwan...Setahun berulang alik ke hospital setiap minggu...barulah masalah ini dapat dikenal pasti...akhirnya doktor mengesahkan Izwan ada masalah Disleksia...kecelaruan visual...Izwan dimasukkan ke Kelas Pendidikan Khas atas kebenaran Mak & Abah....

ramai yang cakap Abah bodoh...sebab masukkan Izwan ke kelas Pendidikan Khas....sebab tak hantar Izwan masuk sekolah menengah...sememangnya itu yang Abah nak...siapa yang sanggup bairkan anak belajar di sekolah rendah sedangkan dia sepatutnya bersama kawan-kawan sebanyanya di sekolah menengah.... biarkan anak di kelas Pendidikan Khas pulak tu...siapa yang sanggup biarkan anak-anak diejek rakan sebanyanya...

tapi abah & mak ada cita-citanya sendiri terhadap Izwan...daripada tak tahu membaca langsung,kini Izwan dah pandai membaca,menulis,mengira walaupun tak selancar remaja sebayanya...

kini,Izwan banyak menjadi johan olahraga, bola sepak dan juga futsal Zon Bangsar....Dia juga ditawarkan ke sekolah sukan....

terima kasih kepada guru-guru Pendidikan Khas Sekolah kebangsaan Desa Petaling yang telah banyak membantu Izwan....

aku juga menaruh harapan yang besar terhadap adik aku yang ketiga ini...semoga segala-galanya berjalan lancar untuknya...semoga dia menjadi manusia yang berguna dan berjaya selama-lamanya di dunia dan akhirat...

aku harap Izwan akan menjadi anak yang baik...yang mengenang jasa kedua ibu bapa...telah banyak yang mak dan abah lakukan untuknya....

along sayang iwan sangat-sangat....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan