24 Jam Tak Cukup!!

18/02/2011
hari ini, satu lagi hari yang sangat sibuk....
24 Jam rasa macam tak cukup jek... barulah sekarang aku rasa betapa sukarnya tugas guru...ramai yang kata kerja cikgu mudah, senang, seronok, boleh balik awal... tapi berapa ramai yang benar2 faham tekanan yang cikgu rasa... mentor aku bagitau dia hari2 tdo pukul 4 pagi...hari ni aku rasa apa yang dia rasa...

sampai sekolah hari ni pukul 7 pagi...watpe awl2??? wpun class start pkul 7.45 pg, sek aku dah start aktvt dr pkul 7.15 lg...GB lak pkul 7 mmg dah smpai... hari ni ada bacaan Yassin, then ada penyerahan anak angkat dan sebagainya. habis program ni dalam pkul 9...pkul 9 plak aku kne terus memanjat ke library sebab ada meeting...aku ditugaskan menjadi guru perpustakaan...akulah jugak ketua panitia, aku lah Su itu ini...

pkul 11 plak trus wat perjumpaan dgn pengawas perpustakaan...byk yang harus diubah dan diperbaiki...hurmm....pening, ditambah pulak dgn Kelas 4Jaya yang sememangnya menakutkan semua guru2...wpun hari ni hari jumaat, murid balik pkul12 lagi, tp pkul 2 barulah aku dapat balik...

24jam mmg tak cukup....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan