budak???


dua orang budak...
ada dua orang budak kecil.

seorang lelaki.seorang perempuan.mereka kawan baik.
bahagia sentiasa.suatu hari budak perempuan itu pindah rumah.
mereka dah tak rapat sangat,tapi masih berhubung.selalunya, budak perempuan itu akan hubungi kawannya itu.si budak lelaki hanya akan menunggu panggilan kawannya.
jarang sekali mahu menelefon.namun, apabila bercerita, ada saja perkara yang mampu buatsi budak perempuan gelak ketawa.
saya kira mereka masih bersahabat baik.masih seronok berkawan.
sejak akhir-akhir ini, budak perempuan itu sibuk sangat...sibuk dengan dunianya.tiada budak lelaki itu dalam dunianya.
suatu hari, dia terkejut.si budak lelaki hubungi dia.tapi dia sibuk.jadi si budak perempuan abaikan saja.tak sangka pula, itu mampu mengguris hati budak lelaki itu.lama selepas itu, dia rasa bersalah.
dengan perasaan berbelah-bahagi, dia hubungi budak lelaki itu.tapi kawannya tak seceria yang dulu.hambar.senyap.kaku."good bye". titik.
"minta maaf, saya rasa kaku."
"tak apa"
"maaf, saya nak tak nak cakap dengan awak"
"kenapa?"
"saya rasa terkilan"
"minta maaf"
"tak, saya patut minta maaf"
"tak tak, salah saya, saya minta maaf"
"hmmm.."
"tapi..............tak apa la"
"sorry"
"bye"
budak perempuan itu rasa sedih.kawannya tak memahami keadaannya.kenapa kawannya berkata sebegitu.dia benci budak lelaki itu.dia rasa kawannya tak adil.sungguh kebudak-budakan.perkara kecil pun nak digaduhkan.itu budak kecil.
memang kebudak-budakan...budak-budak.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan