alhamdulillah..
aku telah menjalani sesi praktikum di sekolah kebangsaan Pusat Jerteh...
kali pertama menjejakkan kaki di sekolah tersebut aku merasa sangat teruja untuk menjalani latihan perguruan di sini... sekolah ni agak besar kerana bangunannya hanya 1 atau 2 tingkat sahaja...selain itu, sekolah ini jugak bersebelahan dengan pusat latihan guru...tu yang nampak macam besar sangat sekolah ni... mula2 sampai, aku dan jugak kawan2 terus je melaporkan diri di pejabat Guru Besar...seram jugak nak jumpa guru besar...maklumlah,baru 1st time praktikum...rupa-rupanya guru besar sekolah ni perempuan, terus je datang dalam kepala aku n "kawan" maybe, yang guru besar ni cerewet dan tak best....
tapi, 1st impression tak semestinya betul..Rupa-rupanya Guru Besar ni sangat-sangat bagus... Sangat-sangat mengkagumkan aku...=P beliau telah mengalu-alukan kedatangan kami semua di sekolah ini...orang kata menerima dengan tangan terbuka walaupun kami akan sedikit menyusahkannya...heheh...
after taklimat,kami pun diberikan jadual waktu masing-masing...oleh Penolong Kanan...kat situ dah nampak ciri-ciri kepimpinan Guru besar n orang kanannya...sikit demi sedikit aku mula menjadikan Guru besar sebagai idola aku...cara dia bercakap,senyum, bergaul dengan kakitangan...semualah...pendek kata setiap inci perbuatan dia aku tengok....kalau dia ada depan akula...tak de lah sampai nak pergi mengendap dia...=D
rupanya guru besar aku ni ada kaitan dengan golongan-golongan bangsawan...patutlah nama dia ada engku...hurm,tapi apa2 apa pun aku sangat bersemangan untuk mengajar di sekolah ni...
semoga Allah permudahkan segala urusanku...amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan